Po prečítaní pár článkov si osobne myslím, že napriek cene je obchvat veľmi potrebný. Konečne by bolo možné sa lepšie dostať cezpoľným lepšie do iných častí Bratislavy ako je frekventované centrum. Jednotlivé úseky by boli aspoň z časti odľahčené. Pri obchvate sa stal dokonca taký úkaz, že sa pri ňom politici vedeli zhodnúť. Jediní, ktorí opäť kričia sú poslanci nechcenej opozície. Výnimočný stav dokazuje aj to, že ho prijal samotný primátor Bratislavy a k tomu ako bonus sa ľudia dozvedeli, že zvyšovanie daní odloží. Možno mu niečo kvapne z tých Ficových peňazí na obchvat. No to je však vedľajšie. Dôležité je to, že sa všetci zhodli a k ujme nepríde nikto. Zásobovanie bude tiež jednoduchšie, pretože kamióny nebudú musieť prechádzať centrom mesta.
Jediný negatívny stav tohto obchvatu je jeho cena. Náklady na samotnú stavbu sú približne 1,3 miliardy eur a za 30 rokov v rámci údržby má spolu s nákladmi štát zaplatiť dokopy 4 miliardy eur. Ide však len o odhad, preto sa nedá s určitosťou tvrdiť či bude cena nižšia alebo vyššia. Isté je však, že Fico vie tieto peniaze minúť aj na väčšie blbosti a tunel by mohol byť pred voľbami väčší, ako je. Tunel teda možno bude, ale nie až tak veľký. Čo je ale pre mňa úplne najdôležitejšie je to, že ide napojenie na diaľnicu. To mi zabezpečí lepšiu cestu cez Prístavný most, alebo k hraniciam. Ide o konečne jednu z mála pozitívnych vecí pre toto mesto. Preto ma osobne prekvapuje, že to podporuje aj primátor Nesrovnal.
Druhou stranou mince je tiež názor ľudí. Ľuďom sa automaticky nepáči nič čo niečo stojí. Aj keby to malo zlepšiť dopravnú situáciu. No aj keby neboli peniaze na tento obchvat, peniaze by neboli určite použité na zdravotníctvo, kultúru a pod. Ako to býva u tejto vlády, jednoducho by tie peniaze neboli. Takže nech sa radšej vyžijú takto. Neodborná verejnosť tak môže ľahko skĺznuť k negatívnemu mysleniu. Sám sa nepovažujem za odborníka ani nič také, ale uvedomujem si čo ako vodič potrebujem. Bratislavu by nezachránili ani ďalšie štyri mosty a aj keby sme mali 30 mostov, výsledkom by bolo preplnené centrum mesta poprípade väčšie mestské časti. Takže žiadna sláva a stálo by to viacej. Ani lieky, ktoré skutočne pomáhajú si nechceme kúpiť keď sú drahé, ale keď už príde chrípka predsa len ich zoberieme. Pevne verím, alebo skôr dúfam, že sa prístup verejnosti k obchvatu zmení. Lebo doprava je jedným z najväčších problémov nášho malého hlavného mesta. Túto možnosť bezpochyby príjmu aj tí čo chodia za prácou do okrajových mestských častí. A, ak by sme to mali brať ešte trochu s nadhľadom tak až tak zlé, ako integrovaná doprava to nie je.
Keď všetko vyjde ako má bude sa nám v Bratislave lepšie dýchať, no a prídu si na svoje aj cyklisti. Menej aut v meste je obrazom krajšieho mesta, akého máme dnes.