reklama

Bratislavský obchvat je potrebný

Hlavne ak berieme do úvahy zvyšujúci sa počet aut. Tie potom zapríčiňujú dopravné kolapsy a ranné nervy všetkým, ktorí sa ponáhľajú do práce prostriedkami MHD.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Po prečítaní pár článkov si osobne myslím, že napriek cene je obchvat veľmi potrebný. Konečne by bolo možné sa lepšie dostať cezpoľným lepšie do iných častí Bratislavy ako je frekventované centrum. Jednotlivé úseky by boli aspoň z časti odľahčené. Pri obchvate sa stal dokonca taký úkaz, že sa pri ňom politici vedeli zhodnúť. Jediní, ktorí opäť kričia sú poslanci nechcenej opozície. Výnimočný stav dokazuje aj to, že ho prijal samotný primátor Bratislavy a k tomu ako bonus sa ľudia dozvedeli, že zvyšovanie daní odloží. Možno mu niečo kvapne z tých Ficových peňazí na obchvat. No to je však vedľajšie. Dôležité je to, že sa všetci zhodli a k ujme nepríde nikto. Zásobovanie bude tiež jednoduchšie, pretože kamióny nebudú musieť prechádzať centrom mesta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jediný negatívny stav tohto obchvatu je jeho cena. Náklady na samotnú stavbu sú približne 1,3 miliardy eur a za 30 rokov v rámci údržby má spolu s nákladmi štát zaplatiť dokopy 4 miliardy eur. Ide však len o odhad, preto sa nedá s určitosťou tvrdiť či bude cena nižšia alebo vyššia. Isté je však, že Fico vie tieto peniaze minúť aj na väčšie blbosti a tunel by mohol byť pred voľbami väčší, ako je. Tunel teda možno bude, ale nie až tak veľký. Čo je ale pre mňa úplne najdôležitejšie je to, že ide napojenie na diaľnicu. To mi zabezpečí lepšiu cestu cez Prístavný most, alebo k hraniciam. Ide o konečne jednu z mála pozitívnych vecí pre toto mesto. Preto ma osobne prekvapuje, že to podporuje aj primátor Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhou stranou mince je tiež názor ľudí. Ľuďom sa automaticky nepáči nič čo niečo stojí. Aj keby to malo zlepšiť dopravnú situáciu. No aj keby neboli peniaze na tento obchvat, peniaze by neboli určite použité na zdravotníctvo, kultúru a pod. Ako to býva u tejto vlády, jednoducho by tie peniaze neboli. Takže nech sa radšej vyžijú takto. Neodborná verejnosť tak môže ľahko skĺznuť k negatívnemu mysleniu. Sám sa nepovažujem za odborníka ani nič také, ale uvedomujem si čo ako vodič potrebujem. Bratislavu by nezachránili ani ďalšie štyri mosty a aj keby sme mali 30 mostov, výsledkom by bolo preplnené centrum mesta poprípade väčšie mestské časti. Takže žiadna sláva a stálo by to viacej. Ani lieky, ktoré skutočne pomáhajú si nechceme kúpiť keď sú drahé, ale keď už príde chrípka predsa len ich zoberieme. Pevne verím, alebo skôr dúfam, že sa prístup verejnosti k obchvatu zmení. Lebo doprava je jedným z najväčších problémov nášho malého hlavného mesta. Túto možnosť bezpochyby príjmu aj tí čo chodia za prácou do okrajových mestských častí. A, ak by sme to mali brať ešte trochu s nadhľadom tak až tak zlé, ako integrovaná doprava to nie je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď všetko vyjde ako má bude sa nám v Bratislave lepšie dýchať, no a prídu si na svoje aj cyklisti. Menej aut v meste je obrazom krajšieho mesta, akého máme dnes.

Daniel Jaško

Daniel Jaško

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Člen turistickej mládeže. Záujemca o turistické destinácie v hlavnom meste Slovenska a jeho okolí. Hrdý člen klubu Diador. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu